1.     Bestilling og levering

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som frakt og emballasje. 

Bestillingen er bindende når ordren blir registrert hos oss. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og sende en ordrebekreftelse til deg pr. e-post. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen og undersøk at den stemmer med bestillingen.  Hvis noe ikke stemmer, ta kontakt med oss pr. e-post så snart som mulig.

Det tas forbehold om feil i lagerbeholdningen. Dersom en vare skulle være utsolgt, vil vi ta kontakt omgående for å gi beskjed om dette.

Levering av varene skjer som beskrevet i ordrebekreftelsen. Varene blir vanligvis sendt fra oss innen tre virkedager etter at ordren er registrert og betalt.

Etter at varene er motatt bør du snarest undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dersom det er noe som ikke stemmer, må du ta kontakt med oss pr. e-post eller telefon så snart som mulig.

Ved uavhentet forsending belastes kunden et gebyr kr. 175,- i tillegg til reell porto og returporto.

2.    Priser og  Betaling

Prisene, som er inkludert 25% moms, og vi tar forbehold om prisendringer. Vi tar også forbehold om prisfeil på grunn av trykk-/datafeil, prisendring i forbindelse med devaluering, ekstraordinære valutasvingninger eller momsendringer.

Betaling gjøres via postoppkrav eller på forhånd via faktura eller e-faktura. 

Du velger selv hvordan du vil betale når du legger inn din ordre. Selger forbeholder seg retten til å kredittsjekke fakturaordre.

3.     Stoffer

Våre stoffer er produsert i henhold til strenge krav til kvalitet. Ettersom stoffene er mest mulig ubehandlet, er det likevel vanlig at det forekommer noen ujevnheter i noen typer stoffer. Ullstoffene er ikke Superwash behandlet og dermed er ullens peeling ved bruk helt vanlig, d.v.s ett godt tegn for kvalitet! Dette anses ikke som en mangel som gir grunnlag for reklamasjon.

4.     Personopplysninger

Vi behandler persondata i henhold til Lov om personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person og kunde vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller personer, eller koblet med eksterne registre.

5.     Reklamasjon og angrerett

Dersom mottatt vare har feil eller mangler, må du ta kontakt umiddelbart etter at feilen ble oppdaget. Vi anbefaler at reklamasjon sendes pr. e-post. Vi vil deretter ta kontakt for å finne en løsning.

Med referanse til Angrerettsloven § 22 tas ikke stofflengder kortere enn 1 m i retur. Ellers gjelder Angrerettloven ved forbrukerkjøp. Angrefristen er 14 dager. Returkostnadene bæres av forbrukeren. Se Angrerettlovens § 25.

Kreditering av returnert vare skjer når vi har mottatt varen og godkjent angrerettsskjemaet.

6.     Personvern


Kundedata blir ikke delt med/solgt til en tredjepart. Desse opplysningene blir oppbevart ifølge norsk lov.

7.      Generelt


For forhold som ikke er spesielt nevnt, gjelder norsk lov. Ved tvister skal Vanylven eller det verneting som Vanylven hører inn under, velges som verneting.

8.    Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på siden. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en handel du blir fornøyd med.

Lie-Bertig - Alvebarn  Org.nr. 920 572 081MVA